nerdynerdo

Alla inlägg den 17 maj 2014

Av Ella - 17 maj 2014 23:06

Gratulerer med dagen, Norge! Vårt kära grannland! Idag har jag bara pratat om Norge. Från morgon till kväll! ... Nästan, i alla fall haha. ^^'' Men ja.. Jag tänkte baka en norsk kransekake men det blev inte så... Så jag kollade runt på tumblr där en norsk sa att man åt mjukglass, pölse och drack apelsin dricka idag, på 17 maj. Då skyndade jag mig att ringa mamma (för hon och pappa hade redan gått och handlat) och sa åt henne att köpa pölse och Fanta till mig, vilket hon gjorde! :D 
Så har jag varit sjuuukt glad idag. min dash på tumblr har varit full med bilder på APH Norge, eftersom det är Norges nationaldag idag! ;u;

   *Fangirl scream*

Erm.. ja... *Host host* I alla fall...~ Jag har tagit några kort och så under dagen vissa är så onödiga som jag sedan gjorde en kort film av! Här är den om ni vill se den. c: 


  Så sjöng jag med när kvinnan i slutet sjöng Ja, vi elsker dette landet och ni får inte höra! Mwahaha! >:3




( Okay, so. This English part is to my French bffe! Love you, Rachel This is the video I made! I know it sucks but whaatevaaaah. c: I had that little flag with me all day, and you know how much I love Norway. xD Anyways.. Some of those photos in the video is just there cuz why not? I wanted to draw, but I'm too lazy so I made this instead xD And ooh, you see the woman that sings the national anthem in the end? I started to sing along, but I won't let anyone listen to it lololol xD And I saw on tumblr that the Norwegians eat the red sausage called Pölse -or pølse- and orange soda on their independence day, so I told my mum to buy it for me! So I ate that while the rest of my family ate something else haha XD )

Presentation


Hei! Jag är en 17-årig tjej som heter Ella!
Här skriver jag bara lite tråk om mitt vardagliga liv, feel free to read typ. (゚ヮ゚)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards